Kennel Aquador

Reviderade valpplaner efter svar på EIC-test
Nu har jag lagt upp  planen för nästa års parningar. Jag fick raskt göra om i planeringen när jag fick tillbaka svaren på gentesten. Det visade sig att flera av mina tikar är anlagsbärare för EIC så jag har valt att betrakta dem alla som anlagsbärare och enbart använda testade och fria hannar på dem. Kan ju säga att det då inte finns mycket att välja på om man vill ha en fritestad bra hanne  i Sverige. Jag har letat igenom alla hemsidor på labradorklubbens uppfödarlista och hittat totalt nio (9) fritestade hannar som skulle kunna gå i avel (fast vissa var inte röntgade än).  Mina tikar är inte rabiesvaccinerade så jag kan inte bara ta dem i bilen och åka utomlands och para.  Ungtikarna har ju inte haft kull förut så de måste ha en riktig hanne första gången så man ser att de kan para riktigt. Sen kan man inseminera med utländska testade hanar till andra kullen. Det finns ju att välja på  ute i Europa där man har  testat hundarna.  Alvas parning är i princip klar också men jag har inte klartecken på att använda bilden på hannen än så jag avvaktar med att lägga upp den. Men hon ska insemineras med en championhanne som lämnar svart och brunt men inte gult. Så vi får se om Alva ärvt den bruna genen från sin far. Planen för Fia gick om intet när den tilltänkte hannen visade sig vara anlagsbärare, men hans far är fortfarande i avel och fritestad så då får det bli han.
anonym

nemen oj vad sööt!! <3

har du planerat kull till den här våren? :D

Anna

Titta längst upp till höger så har du länk till vårens valpplaner. Vi väntar på att Alva ska börja löpa så det blir valpar i vår.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress