Kennel Aquador

Tjocka labbar
Jag tänkte på det när jag var  på utställningen i Klubbarp sist. Labradorer anklagas ofta för att vara feta, ja ofta är de feta också. Men är det en bra labbe så bara SER de feta ut men är ganska magra under pälsen. Solo växer och växer och han har aldrig varit mager, snarare tjock som attan. Men nu tycker jag att han inte är så fet längre.   När jag gick runt och pratade med folk så kommenterade de försås Solo, han är jättefin tycker de flesta, men de tycker även att han är för tjock.  Även domaren tyckte han var tjock.  Men man ser ju revbeben på honom!  Kolla på korten från den dagen.  Jag ser revbenen på honom.  Man behöver inte klämma för att känna dem, de syns.
Jag kan inte hålla honom tunnare, då växer han inte.
Hans mamma däremot är tjock :-)
Hon bantar
Jenny

Ramlade in här av en slump och charmades av lillen på bild nummer 1. Sicken sötnos!



Angående dina funderingar med vikten har det hänt mig med. Att domaren tyckt att hunden var tjock fastän den i själva verket är i tunnaste lagen. Ibland tror jag att unghundar som "rullar" lite över ryggen i rörelse kan misstas för att vara var tjocka.



Hälsningar

Jenny

Knasters matte

Revbenen syns perfekt, särskilt på första bilden där han sträcker upp rumpan. Jättefin är han! Hur gammal är han nu? Det är kul men märkligt att tänka sig att den gängliga ynglingen här hemma som nästan snubblar på sina kalvben och dasslockstassar just nu ska kunna vara så proportionerlig under hösten/vintern... :)

Knasters matte

Revbenen syns perfekt, särskilt på första bilden där han sträcker upp rumpan. Jättefin är han! Hur gammal är han nu? Det är kul men märkligt att tänka sig att den gängliga ynglingen här hemma som nästan snubblar på sina kalvben och dasslockstassar just nu ska kunna vara så proportionerlig under hösten/vintern... :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress