Kennel Aquador

Värmebölja och möte med vilt.
Det blir inte mycket gjort när det är så här varmt. Hundarna ligger ute i skuggan och sover hela dagarna, de piggnar inte till förrän till kvällen. Det gör inte mig någonting för jag orkar inget heller. I solnedgången tar vi en långpromenad över åkrarna som avslutas med ett dopp i ån. För hundarna, jag badar inte. I går kväll var det ett himla oväsen på åkern när vi kom, jag  funderade på om det var något djur som just blivit taget som mat till ett annat. När vi kom en bit möttes vi av en räv och en grävling som tydligen slagits. Om vad har jag ingen aning om men kanske om någon matbit som blivit kvar efter höskördarens slakt.  Och på andra sidan ån stod en råbock som lugnt betraktade spektaklet. Han stod där och kollade in oss under hela vår promenad på åkern och sedan när hundarna badade. Inte var han rädd för oss inte. När bockjakten börjar senare i sommar får han väl kliva över ån till vår sida för vi har ingen bössa.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress