Kennel Aquador

Att studera för att det är kul.

Jag pluggar etologi och biologi för fullt för att jag tycker det är kul. Det är på universitetsnivå och jag har tillräcklig behörighet att komma in på alla kurser jag vill läsa. Eller så får jag läsa in en behörighetsgivande kurs.

Men det finns ett bra alternativ till högre studier om man inte vill läsa på universitetet. Man kan läsa på YH-utbildningar och KY-utbildningar. Yrkeshögskolan och Kvalificerad Yrkesutbildning. Där finns massor med kul utbildningar. En som jag varit nyfiken på ett tag är Yrkesbiodlarutbildningen. Den är på distans och berättigar till studiemedel (om man inte som jag redan gjort av med allt) så man kan läsa hemma med några träffar bara. Det är en form som passar mig. Eller man kanske skulle bli Arborist (nej jag har höjdskräck). 

På sidan AllaStudier.se hittar man information om alla möjligheter till studier som finns i Sverige och även en del om utlandsstudier. Surfar man in på den sidan blir man nyfiken och lässugen, Ingeting verkar omöjligt och utbildningarna som erbjuds spänner från allt till ännu mer. Ska man välja till gymnasiet finns det en omfatande samling gymnasielinjer man kan kolla på. Alla Sveriges gymnasieprogram finns där. Kanske hittar man något en bit hemifrån. Det finns massor med kurser om hund, hundinstruktör, hundpsykolog, hundfrisör, hundskötare, terapihund, problemhundskonsult och flera universitetskurser om hundar. Men ingen hunduppfödarutbildning.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress