Kennel Aquador

SSRK Utställning Gränna 20120617
Jag tog med mig valparna på utställning, Oj vad det regnade på morgonen när vi åkte, jag rustade mig med regnställ och gummistävlar. Men när vi kom till Gränna var det vackert väder så jag kunde byta till vanliga kläder och skor. Lexus vann sin klass hanvalpar 4-6 månader och blev sedan BIRvalp. Lancia blev trea i sin klass och fick inte ens HP. Måste komma på ett sätt att få henne att inte hata utställning. Allt är ju skitkul runtikring tycker hon, men att vara inne i ringen och stå fint är inget vidare.
Valparna har varit jätteduktiga och övat sig både på att sova i bur, gå runt och vara trevlig mot folk och andra hundar och att kissa borta. Det sista brukar mina hundar ha svårt för särskilt som att de måste kissa i koppel.
Scott var också på utställningen, han bor i Gränna och kunde gå till utställningen med matte. Han vann öppenklassen med CK och blev sedan 4e bästa hane med Reserv-CERT. GRATTIS Tove!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress