Kennel Aquador

Valparna 1 vecka gamla
Nu har det gått en hel vecka sedan valparna kom. En Hektisk vecka. Valparna var bara 1 dag gamla när tempen skenade på Lisa. Naturligtvis på kvällen på en väldigt röd helgdag. Inte en enda veterinär ville jobba i Östergötland.  Så det blev till att packa Lisa och valpar i bilen  och åka till Strömsholm.  Väl framme toppade tempen på 40.3 grader och hon mådde inte precis bra, en nära-döden-upplevelse för oss båda känns det som. Livmoderinflammation OCH eklampsi. Hon fick stanna där och jag åkte hem och matade valparna själv. Tur att jag har hjälpsamma Mira som tog sig an valparna. Men hon har ingen mjölk så jag matar.  Lisa fick komma hem på måndagen, men hon får inte ta hand om sina valpar förrän hon är frisk.  Lisa har något kvar i livmodern som gett feber och livmoderinflammation. Ingen valp men kanske en bit moderkaka. Vi var på ultraljud idag för kontroll och den är fortfarande kvar så nu ska Lisa få dundermedicin över natten så kanske den kommer ut.  Vi vill ju inte kastrera henne.   Håll tummarna för Lisa.
Här är lite bilder på valparna 1 vecka gamla.
Fläckarna på valparna är inte intorkad skit utan guldfärgat nagellack som jag märkt dem med.  Ibland när valpköpare kommer på besök ser jag att de försöker pilla bort det som de tror är lort.  :-)  mina valpar är inte lortiga, bara märkta. Ordning och reda.
Jenny Granath

Hej!

Vilken dramatik!! Hoppas verkligen att Lisa kryar på sig snart... Så otroligt söta valpar :) Jag tittar runt bland olika labradorkennlar i jakten på min drömhund - en svart labrador.... och då hamnade jag här! Jag fortsätter att följa bloggen/hemsidan med stort intresse, lycka till nu med allt!



Mvh Jenny

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress