Kennel Aquador

Ingen kastration av Lisa (än)
Jag undrar om det är någon som sitter och ger mig ledtrådar om vad som jag bör göra.  Vi hade operationstid inbokad i måndags för att ta Lisas livmoder. Så fastnade Solo med tån i en springa och bröt tåbenet i lördags. Det blev till att avboka Lisas operationstid och åka in med Solo istället. Jo det var inte  klokapseln som var av utan själva tåbenet är brutet.  Tratt och stillhet är det som gäller för honom och att hålla två sådana sjuklingar samtidigt klarar jag inte om jag inte MÅSTE, så Lisas operation fick skjutas på framtiden. Då passade jag på att undersöka henne hos en annan veterinär, och se, hennes livmoder har lyckats spotta ut den där sista lilla biten och veterinären kunde inte se någon anledning till att ta bort livmodern på Lisa nu.  MEN han sa också att för att rädda livmodern för framtiden så bör hon paras redan nästa löp.  Nja vi får väl se, jag ska fundera lite om jag vill det,  men Lisa är pigg och frisk och kan börja motionera lite hårdare för att bygga upp konditionen nu,  blodproverna var normala.
.
Undrar om Solo hade haft hela tår idag om jag inte hade bokat operationstid för Lisa.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress