Kennel Aquador

SSRK Eucanuba Dog Show Ulriksdal 14/5 2011
På lördagsmorgonen gick vi upp tidigt igen för att åka till Stockholm på utställning. Skoklosterutställningen var flyttad till Ulriksdals slottspark (Men det stod Skokloster på rosetterna). Lora skulle göra debut och Solo skulle ställas i juniorklass fast han fyllt 15 månader. Med de nya reglerna är han junior till 18 månaders ålder men om jag vill kan jag ställa honom i  unghundsklass.  Denna gång var han junior.  Lora gick i valpklass 1, 4 - 6 månader gammal är man i den klassen.   Det var lätt att hitta till utställningen. Jag har svängt av vid den avfarten förut och bott på det hotellet som man skulle svänga runt. Så jag kände igen mig :-)
Vi fick parkera på en (guppig) äng en bra bit från parken och släpa alla grejor ganska långt.  Tungt. Jag hade tagit med tältet ifall det skulle behövas men planen var att inte sätta upp det. Men när jag kom fram till slottsparken droppade det lite och himlen var grå så tältet åkte upp. Lora hade fått tygburen och Solo den stora stålburen. HA, Lora kunde öppna tygburen, så Solo fick vara i den lilla buren och Lora i den stora. Jag får strunta i att ta med tygburen i fortsättningen, den är ganska värdelös.
Det var domarändring på valparna för det var för många hundar anmälda. 77 st och domaren får döma max 70 hundar. Problem direkt för mig allltså som då skulle vara inne i två ringar samtidigt.  Men det löste sig. Efter lite snack medn ringsekreterarna så visade jag Lora först och sprang över till Labradorringen och vann juniorklassen med Solo  för att därefter rusa tillbaka till valparnas konkurensklass och komma tvåa av 4 tikvalpar med Lora. HP fick hon också. Duktig flicka, hon var mycket mindre än de andra som var kullsystrar och en hel månad äldre, mycket större.  Solo blev bästa junior och 4a i bästa haneklassen och vann reservcertet.  Domaren klagade en hel del på Solos uppförande (han busar alldeles för mycket) och kanske skulle det gått bättre om han uppfört sig bättre.
Här är lite miljöbilder
Och så rosettskörden. Den lila är Loras, resten är Solos.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress