Kennel Aquador

LRK Club Show 21/5 2011
Jo vi åkte till Skåne tidigt tidigt på lördagsmorgonen. Solo, Lora och jag.  Det tar 4 timmar att köra till Hässleholm.  Massor av hundar och labradormänniskor var där. Jätteroligt att träffa folk som pallrat sig dit.  Jag provade metoderna Solo och jag fått lära oss på handlerträningen  och det gick åt fanders. Jag har fått en sitthund.  Han står inte alls.  Jag tror jag går tillbaka till min gamla metod, då står han iallafall.  Nu kom han tvåa i juniorklassen med CK och sen blev det inget mer.   Lora gjorde bra ifrån sig, hon är ju nybörjare och absolut minst i klassen. De andra var mycket äldre än henne. Domarens kommentar var: inget fel på valpen, blir bättre när hon blir äldre.  För övrigt fick båda hundarna bra kritik, det är ju inga fula hundar precis.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress