Kennel Aquador

Internationell hundhandel
En del av er har säkert erfarenhet av detta, men inte jag. Men jag förundras över hur hundar skickas fram och tillbaka över världen.  Jag har fått förfrågningar om Solo, om jag skulle vilja sälja honom till "långt bort". Nej det vill jag inte. Iallafall inte till ett pris som folk vill betala, hostar någon upp ett antal miljoner så kanske jag ska börja fundera. Ja har kikat lite på bilder på Facebook, en av de män som ville köpa Solo har lagt upp ett album med sitt senaste inköp.  En mulitchampionhanne som är (var?)jättefin. Där finns flera gamla bilder på hannen tagna i hannens hemland innan köpet, när hannen tog sina titlar. Och så finns det bilder tagna på hunden efter ankomsten till nya hemlandet. Men det är ju inte samma hund!  Det finns tillockmed kommentarer till bilderna att hunden ser mycket yngre ut än han är. Färgen på hunden är densamma men stomme, vinklar, kors och svansansättning är annorlunda. Det kan (väl?) inte skyllas på att hunden fällt eller bantat. Är detta verkligheten i hundvärlden? Att lura folk så? Ska man inte kunna lita på folk?
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress