Kennel Aquador

Hundmat, torrfoder eller färskfoder? Vad är bra foder? Doggy, Eucanuba, Royal Canin, Hills etc.
Jag har gått igenom många fodersorter under åren. Alla har vi våra favoriter och käpphästar. Vete eller inte vete? Blir hunden allergisk av vissa proteinkällor? Många hävdar att hundar tål vete dåligt och blir allergiska. Själv har jag inte haft någon hund som inte tål vete. Många menar att vetefoder är bukfylla och inte bra för hunden. Andra menar att foder som fungerar som bukfylla är bäst till labradorer för de behöver fylla som vrålhungriga mage. Jag tycker nog att det hjälper inte med ett bukfyllefoder, de äter allt annat ändå. Doggys olika foder duger bra till sällskapshundar enligt mig, Svensktillverkat är värt en hel del även om ingredienserna är importerade ibland. För mer krävande hundar har de premiumsorter oskså. Eucanuba är det många uppfödare som använder och är nöjda med. Själv har jag inte provat det på 15 år, det har säkert ändrat sig en hel del sedan dess. Hills har jag aldrig provat, bara gått näringslärakurser i deras regi.  Jag körde länge med Royal Canin, men till slut blev det för dyrt fastän man har uppfödarrabatt.  Då såg jag mig om efter ett foder som var  tillräckligt bra näringsmässigt, tillräckligt bra prismässigt och som jag kunde få hem bekvämt.

Det jag föll för var Olivers  Bra pris prestanda och levererat hem till min dörr. Jag använder Maxx Energy till mina hundar, många älskar fiskfodret, särskilt de som är allergiska. Särskilt varlpfodret för stora raser gillar jag till valpar och unghundar.  Man får rabatt om man beställer mer, 15% om man beställer 4 säckar och 25% om man beställer 12. Då får man även samma rabatt på övrigt sortiment och de har bra tugg till bra priser som då blir ännu billigare om  man beställer samtidigt med fodret.
Vill ni kolla in fodret? Följ länken till nedan (jag kunde inte få bilden att synas i inlägget så jag la den  till höger)  och hälsa från mig (Aquador) om ni beställer.
Annica

Vi har haft Bravos färskfoder till våran Husky men pga hans problem med magen så fungerade det inte, tyvärr...

Lite konstigt tycker jag, trodde han skulle fungera bra på det men icke...

Sedan dess går han på Eukanuba Working & Endurance vilket han fungerar super på !

Trots allt negativt jag har hört om Eukanuba så fungerar det i alla fall på vår pojke =)

Mvh Annica

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress