Kennel Aquador

Vilken är den bästa hundbilen?
Min bil så klart.  Volvo 945. Världens bästa hundbil. Synd att den inte tillverkas längre. Min har gått 34000 mil nu och de säger på verkstan att de håller till 60.  Vill man ha  mer lastutrymme får man skaffa lastbil, eller van.  Bakhjulsdrift har den också, skitkul att köra på vintern.  I tidningarna idag diskuteras hur lättstulna bilarna är. Min bil finns inte ens med på listan.  Men jag antar att den är lättstulen. Jag har inte försökt att bryta upp låset på den men min gamla Amazon gick att öppna med en spik.  Jag lever efter devisen: ha sådant som folk inte vill stjäla. Dvs en lagom gammal bil som ingen kommer på tanken ens att de ska ta. Den luktar dessutom hund så om de kommer in i den så ångrar de sig nog.

Men man kan ju sätta lås på hundburen /grindarna när man lämnar hundarna i bilen med bakluckan öppen någon gång. Det har jag sett att folk gör, jag har inte kommit så långt än. Jag ska investera i nya gasfjädrar så bakluckan håller sig uppe först.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress