Kennel Aquador

Facebook för hundarna, så använder jag det.
Jag har massor av hundkompisar på Facebook. Och även en massa andra kompisar, gamla klasskompisar och gamla jobbarkompisar som man aldrig träffar nuförtiden.  Men främst använder jag faktiskt Facebook till hundarna, för att uppdatera alla vänner med vad som händer med hundarna.  Kenneln har en egen sida där finns varje kull med ett eget fotoalbum, jag försöker rapportera där när något händer som är värt att sprida ut i världen. Kennelsidan håller jag mest engelskspråkig för att så många utanför Sverige är intresserade.  Och det finns massor av roliga grupper för labradorer, en där man marknadsför din avelshanne, en där man kan lägga upp din valpkull, en för utställningsstjärnor och massor för de som har labradorer rent allmänt etc. Det finns massor. Med vänner från hela världen. Vad har du Facebook till? Har du koll på vad informationen används till när du lägger upp den?  En nätgrupp har utsett 31 maj till "avsluta-Facebookkonto-dagen" de anser att Facebook har gått över gränsen för vad som är acceptabelt. I de senaste ändringarna i Facebooks villkor har det sociala nätverket skrivit in att en större del av varje användares profiler kan delas ut till samarbetspartners i annonssyfte. I stället för som tidigare bara kön, nätverk (såsom skola) och ålder inkluderas nu delar av personers intresse och förhållande-status och så vidare. Inställningar som går att välja bort, men kräver en aktiv handling.
Vad har du Facebook till? Jag har det till att lägga upp såna här bilder. Koda och Kenai sex veckor gamla tillsammans med katten.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress