Kennel Aquador

Utställning Labradorklubben Club Show 2010 Motala 6/6 2010
Idag var den stora dagen vi jobbat mot i flera år här i Östergötland. Eller vi, jag har inte gjort så många handtag själv mer än lite sponsring. För det fick man en annons i katalogen.  Och ett superbra arrangemang. Jag tror SMHI var med som huvudsponsor för det var perfekt väder. Sol och vackert men inte för varmt.
Här är några ur staben och prisbordet.
Prisbordet
Det var mycket folk, 168 anmälda. Det räckte inte till de andra utställningarna idag, Vänersborg hade 36 anmäld labbar.
Här är Solo och jag mitt i vimlet i de två ringarna. Jag fick springa mellan lite för både Solo och Ninja skulle in samtidigt i varsin ring.  Vi tog Solo först.
kolla vad många rosetter, Solo fick en av dem.
Domaren Lynda Heron gillade Solo, tvåa kom vi av 8 småvalphannar.
Så glad blev man då
Ninja gjorde sin debut i en juniortikklass på 15 tikar, hon fick ett första pris men placerade sig inte. Fullt godkänt.  Domare Heather Wiles-Fone
Scott var duktig, han placerade sig trea i juniorklassen av 9 anmälda. Och han fick CK. Men i bästa haneklassen blev det ingen placering.
erika

vilken vacker, Scott! :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress