Kennel Aquador

Vi hoppas på valpar i höst. Nova är parad.
Det var inte enkelt att hitta en hanne denna gång. Jag ville ha en helt obesläktad hanne med mycket bra ledstatistik. Eftersom Nova har syskon med ledfel så är jag noga extra noga denna gång för vi vill inte ha  hundar som har ont i benen. Själv har ju  Nova friska leder. A på höfterna och fria armbågar.  Hannen hittade jag i England så det blir postordervalpar.  Jag brukar inte inseminera för första kullen, man ska ju veta att tiken kan para naturligt och kan bli dräktig först. Men Nova har redan bevisat detta genom att bli dräktig genom tjuvparning så vi vet att hon kan på naturligt sätt.  Vi avbröt dräktigheten den gången med abortspruta för vi vill bara ha valpar som är önskade och planerade.
Här är Nova
Och så här ser hannen ut
när vi vet att Nova är dräktig återkommer jag med namn och stamtavla på honom. Vi får svarta och KANSKE bruna valpar. Pappan bär den bruna genen och Novas farbror är brun, vi får se.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress