Kennel Aquador

Mina underbara gamla tikar
Jag måste bara berätta om en liten "incident"som hände för ett tag sedan, man blir varm i hjärtat av hur mina gamla tikar hjälper till....Jag hade då 5 tikar hemma, de som har haft valpar var då 8 och 5 år, erfarna tanter..... och så en unghund, dotter till 5åringen som var 2½ men valp mentalt...och 2st 7månaders valpar, döttrar till 8-åringen. 

Jag hade de vuxna inne och valparna ute i rastgården så de kunde få busa av sig lite innan de gick in, unghunden var avundsjuk och ville ut och busa med valparna, så när jag gick ut för att hämta valparna öppnar hon dörren och springer ut till oss för att busa.... och lämnar dörren vidöppen, de gamla står i döröppningen och viftar på svansen och kollar läget, jag hade ju sagt att de skulle vara kvar därinne......

Eftersom jag har valparna i koppel och en unghund snurrande runt oss blir det lite trassligt....så jag ger inkallningssignal för att unghunden ska komma och sitta fot. Vips har jag 5åringen vid min sida.......och unhunden fortsätter att busa. 5åringen får en klapp som beröm (fastän jag inte hade tänkt att det var hon som skulle komma men det kunde ju inte hon veta) och släpper henne från kommandot. Då läxar hon upp sin dotter, och talar o för henne att så här gör man minsann inte......och så hjälper hon mig att få in bushunden.......och 8åringen står i dörröppningen och viftar på svansen och tycker att hon är jätteduktig för hon hade förstått att hon inte skulle komma när jag gav inkallningssignal....hon gjorde som jag tänkt , inte som jag sa....


de blir smartare med åren.......
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress