Kennel Aquador

SKK nationell Utställning i Norrköping 21/8 -10
Idag var vi i Norrköping på utställning, Solo, Alva, Fia och jag.  Å vilket släpa det är att ta med sig flera burar och tält. Det börjar nästan likna släpandet i sporten sportdykning. Jag körde fram och lastade av vid ingången för det är så tungt att dra. Likadant när vi skulle hem, jag ställde grejorna vid ingången och gick och hämtade bilen.  När jag kört fram och öppnat bakdörren för att lasta i såg jag att bakhjulet blev plattare och plattare. Punka. Tänk om jag kört direkt ut på motorvägen.  Tack och lov fanns det tjänstvilliga män till parkeringsvakter på plats så hjulbytet var snabbt gjort bara men fick ut reserven. Som förstås innebar att man måste plocka ut alla hundar och hundbur och alla andra pryttlar man har i bagaget på hundbilen.
Jo jag kan byta däck själv, men man vill ju inte att alla karlar som stod där runtikring, sysslolösa, skulle känna sig omanliga.  Klart de erbjuder sig att göra jobbet när en "dam" får punktering. Ibland kan man stå ut med att vara "blondin".  Tack för hjälpen.
Hur gick det för hundarna då? Solo blev BIR-valp, men vi stannade inte till final, det är ingen idé med en labrador som fäller så det är ett moln runt hunden hela tiden.  Tikarna fick varsitt förstapris men placerades inte. Jag ska inte kommentera bedömningen mer än att om jag hade dömt så hade det varit vissa hundar som fått ett annorlunda pris.  Mina hundar var korrekt bedömda, inget att klaga på.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress