Kennel Aquador

SKK Internationell Utställning i Askersund 14/8 -10
Idag var jag i Askersund med Solo och Lisa.  Vi åkte vid 7 hemifrån och tänkte att vi skulle vara i god tid, vi har 9 mil dit.  Det var drygt 20 hundar av andra raser före oss i ringen så jag borde inte behöva stressa. Men som vanligt är det kö in till avlastningen, kö till vaccinationskontrollen etc. Varmt och klibbigt var det dessutom så man blev sjösvett av att dra vagnen med burar och tält.  När jag har flera hundar med tycker jag det är bra att ha tält och burar att stoppa undan hundarna i så de kan vila mellan passen.  Jo jag hann få upp tält och komma i ordning innan vi skulle in i ringen men jag hade inte hunnit om vi skulle varit först i ringen. Jag måste lära mig att komma iväg tidigare.
Det var bara 44 labbar anmälda. Lite tunt kan man tycka. Domaren hade en originell bedömningsteknik. Hon ville inte ta i hundarna. Man fick visa bettet själv och så petade hon på testiklarna och sen gick hon och tvättade fingrarna med våtservett. Visst det är väl bra ut smittspridningssynpunkt men inte har väl friska svenska labbar såna farliga baciller? Hon kände inte igenom en enda hund. Hur hon gjorde när hon bedömde pälsen vet jag inte.  Solo fick iallafall ingen anmärkning på att han fällde så att det var ett vitt moln av hår runt om honom. I valpklass tycker jag inte att det gör något om de är pälslösa, det är bara övning iallafall.
Hur gick det då??   Solo blev bästa hanvalp, tikvalpen tog BIRet. Lisa fick ett förstapris i unghundklass och placerade sig 3a.
Här en actionbild på Solo, en fågelhund.
och några nytagna bilder på Lisa 1½år gammal nu.
Carolina

Den svarta är otroligt lik labbe vi hade när jag växte upp! Helt plötsligt, saknar jag Skipp enormt mycket! =(

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress